Informujemy, że trwają prace nad ustawą o zakupie preferencyjnym paliwa stałego przez gospodarstwa domowe, która zakłada sprzedaż przez samorządy węgla w preferencyjnej cenie.
Zgodnie z projektem ustawy, aby kupić węgiel od samorządu, trzeba będzie złożyć odpowiedni wniosek do gminy o zakup preferencyjny.
Takie rozwiązanie będzie dostępne dla osób, które są uprawnione do dodatku węglowego.
Z związku z powyższym zapraszamy mieszkańców Gminy Alwernia chętnych do zakupu w/w węgla o dokonywanie zgłoszeń.
Zgłoszeń można dokonywać do dnia 30.10.2022 r. osobiście w siedzibie Centrum Usług Społecznych w Alwerni
(budynek Urzędu Miejskiego w Alwerni, ul. Gęsikowskiego 7, wejście od tyłu budynku)
oraz pod nr telefonu 12 283 30 31 lub 12 306 55 05
podając: imię i nazwisko, adres zamieszkania, rodzaj węgla (groszek, orzech, miał), ilość potrzebnych ton i numer telefonu do kontaktu.
Zebrane dane pozwolą zaplanować działania związane z pozyskaniem i dostarczeniem węgla na terenie gminy (węgiel sprowadzany z zagranicy, certyfikowany), który będzie dystrybuowany w naszej gminie przez Zakład Usług Komunalnych w Alwerni.