Podmiotem odbierającym odpady od mieszkańców z terenu Gminy Alwernia jest
Zakład Gospodarki Komunalnej BOLESŁAW Sp. z o.o.
32-329 Bolesław, ul. Osadowa 1
NIP: 637-000-43-35, REGON: 272661647
Informujemy, że zgodnie z Regulaminem Utrzymania Czystości i Porządku w Gminie Alwernia do gromadzenia niesegregowanych odpadów komunalnych/zmieszanych odpadów komunalnych, należy używać pojemników plastikowych w kolorze czarnym.
Dopuszcza się stosowanie pojemników plastikowych w innym kolorze, pod warunkiem, że pojemniki będą wyraźnie oznakowane napisem „zmieszane”.
Odpady segregowane należy gromadzić w workach o następującej kolorystyce:
– żółty – metale i tworzywa sztuczne
– zielony – szkło
– niebieski – papier
– brązowy – odpady biodegradowalne
Odpady segregowane gromadzone w workach o innym kolorze niż wymienione powyżej nie będą odbierane od mieszkańców.
Odpady komunalne należy wystawiać w dniu odbioru do godziny 7:00.
Zgodnie z nowelizacją ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach odbiór odpadów komunalnych w zabudowie jednorodzinnej odbywa się zgodnie z następującą częstotliwością:
Zmieszane odpady komunalne:
w okresie od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie
w okresie od listopada do marca – raz na miesiąc
Selektywnie zebrane odpady komunalne
(tj.: papier i tektura, szkło, tworzywa sztuczne i metal) – raz na miesiąc
Bioodpady:
w okresie od kwietnia do października – raz na dwa tygodnie,
w okresie od listopada do marca – raz na miesiąc.