Urząd Stanu Cywilnego:
I piętro, pokój nr 103, tel. 12 283 11 15 w. 104
Osoba odpowiedzialna: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Marzena Bober
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
Wymagana dokumenty:
Karta urodzenia lub karta martwego urodzenia, przekazana przez podmiot wykonujący działalność leczniczą.
Dokumenty tożsamości rodziców (dowód osobisty lub paszport).
Procedura:
Zgłoszenia urodzenia dziecka dokonuje się w terminie 21 dni od dnia sporządzenia karty urodzenia, a w przypadku gdy dziecko urodziło się martwe w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty martwego urodzenia. Zgłoszenia urodzenia dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce urodzenia dziecka.
Zgłoszenia urodzenia dziecka może dokonać: matka lub ojciec dziecka, którzy mają ukończone 16 lat i nie zostali pozbawieni zdolności do czynności prawnych, przedstawiciel ustawowy (np. rodzic) lub opiekun matki – w pozostałych sytuacjach np. jeśli matka dziecka ma mniej niż 16 lat lub została pozbawiona zdolności do czynności prawnych. Urodzenie dziecka można zgłosić samodzielnie lub przez pełnomocnika.
Zgłoszenia urodzenia dziecka można dokonać przez e-PUAP.
Po dokonaniu rejestracji jest wydawany z urzędu bezpłatnie jeden odpis skrócony aktu urodzenia, powiadomienie o nadaniu numeru PESEL oraz potwierdzenie zameldowania dziecka.
Opłaty:
Brak
Termin załatwienia sprawy:
Akt urodzenia sporządza się w rejestrze stanu cywilnego w dniu zgłoszenia urodzenia dziecka.
W przypadku braku bezpośredniego dostępu do rejestru stanu cywilnego, rejestracji dokonuje się nie później niż w terminie 2 dni roboczych od dnia, w którym powstał obowiązek rejestracji.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje.