Urząd Stanu Cywilnego:
I piętro, pokój nr 103, tel. 12 283 11 15 w. 104
Osoba odpowiedzialna: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Marzena Bober
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego
Ustawa z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych
Wymagana dokumenty:
Karta zgonu wystawiona przez lekarza.
Dowód osobisty osoby zmarłej (w przypadku cudzoziemca – paszport).
Dowód osobisty osoby zgłaszającej (do wglądu).
Procedura:
Zgon rejestruje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym dla miejsca zgonu albo miejsca znalezienia zwłok. Zgon osoby należy zgłosić w terminie 3 dni od dnia wystawienia karty zgonu, natomiast w przypadku śmierci spowodowanej chorobą zakaźną – w ciągu 24 godzin od momentu zgonu. Zgłoszenia zgonu dokonuje najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej: małżonek, zstępni, wstępni, krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa oraz powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.
Po dokonaniu rejestracji jest wydawany z urzędu bezpłatnie jeden odpis skrócony aktu zgonu oraz część karty zgonu przeznaczoną dla administracji cmentarza.
Opłaty:
Brak
Termin załatwienia sprawy:
Akt zgonu sporządza się w rejestrze stanu cywilnego w dniu zgłoszenia zgonu.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje