Urząd Stanu Cywilnego:
I piętro, pokój nr 103, tel. 12 283 11 15 w. 104
Osoba odpowiedzialna: Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Marzena Bober
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. – Prawo o aktach stanu cywilnego
Procedura:
Akt stanu cywilnego podlega sprostowaniu, jeżeli zawiera dane niezgodne z danymi zawartymi w aktach zbiorowych lub z innymi aktami stanu cywilnego, o ile stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub ich wstępnych, albo z zagranicznymi dokumentami stanu cywilnego. Sprostowania aktu stanu cywilnego można dokonać z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora. Po dokonaniu sprostowania wnioskodawcy wydaje się odpis zupełny aktu stanu cywilnego.
Wymagane dokumenty:
Wniosek strony.
Zagraniczne dokumenty stanu cywilnego (jeżeli są podstawą sprostowania).
Opłaty:
Opłatę skarbową za sprostowanie aktu w wysokości 39 zł wpłaca się na konto Gminy Alwernia z chwilą złożenia wniosku.
Opłatę można uiścić w siedzibie USC tylko bezgotówkowo przy użyciu karty płatniczej.
Termin załatwienia sprawy:
Sprostowania aktu stanu cywilnego dokonuje się niezwłocznie w formie materialno-technicznej
Tryb odwoławczy:
Odmowa dokonania sprostowania następuje w formie decyzji administracyjnej, od której przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Małopolskiego, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania.
Dokumenty do pobrania: